Felhasználónév: Jelszó:
Online:
0 tag
Vendégek:
1 olvasó

+ Fórum

Utolsó: 2011.02.27 15:18:17
Utolsó: 2010.04.05 14:51:10
Utolsó: 2010.02.19 15:43:07
Utolsó: 2010.02.19 15:41:56
Utolsó: 2010.01.29 17:04:11

+ Friss hozzászólások

Utolsó: 2014.02.24 09:50:02
Utolsó: 2014.02.24 09:48:07
Utolsó: 2014.02.24 09:45:32
Utolsó: 2011.01.22 19:29:51
Utolsó: 2010.08.03 11:57:28
Utolsó: 2010.08.03 11:55:54
Utolsó: 2010.05.13 00:14:56
Utolsó: 2010.04.21 20:40:06
Utolsó: 2010.04.15 20:38:38
Utolsó: 2010.04.12 19:06:04
Utolsó: 2009.11.17 18:05:25
Utolsó: 2009.10.29 21:05:42
Utolsó: 2009.10.14 19:42:07
Utolsó: 2009.10.14 00:52:01
Utolsó: 2009.09.25 23:08:15
Utolsó: 2009.09.07 20:48:27
Utolsó: 2009.09.03 07:36:48
Utolsó: 2009.08.27 04:57:04
Utolsó: 2009.08.26 02:11:01
Utolsó: 2009.08.25 00:46:05

+ Resistance Retribution



A Resistance sorozat immáron PSP-n is tiszteletét teszi, egy új főszereplő szemszögéből bemutatva az Európában történtek egy részét. Új kalandok, új megmérettetések, mindez tökéletes formában.
Sokan táncolni kezdtek örömükben, mikor meghallották, hogy a Playstation 3-on már két epizódot is megélt Resistance sorozat a Sony kézikonzolján is tiszteletét teszi. Tekintve, hogy eddig a 2009-es PSP játékfelhozatal a semmit tükrözi, nagyon vártuk már a Resistance univerzumának történetét kibővítő Retribution mellékszálat. Most megérkezett, itt van a kezünkben, és ámulunk.

A kezdetben I8-as néven futó Resistance játék mára már egy teljes univerzummá nőtte ki magát, melynek főszereplője az egyik bevetés során megfertőződött Nathan Hale katona. A kegyetlen idegen faj először Európa keleti részét, majd végül a teljes kontinenst bekebelezte. Kisebb csapatok, szakaszok maradtak fent, kik életük árán is, de megpróbálják visszaszorítani a Chimerák végtelen seregét. Az egyik ilyen kis ellenálló csapatba kerülünk be a Retribution során is, akárcsak az első részben fennmaradt brit szakasz esetében. Nemhiába a hasonlóság, hisz a Retribution sok mindent merít a nagygépes első részből, nem úgy a másodikból.


A Retribution szakít a hagyományokkal, méghozzá több szempontból is. Az első és legszembetűnőbb a játék perspektívája. A nagygépes részek a jól megszokott belső, azaz FPS nézetet használtak, ennek ellenére a PSP-s rész esetében TPS, vagyis külső nézetes kameráról beszélünk. A kis képernyő és a jobb analógkar hiányos gombkiosztás miatt ezt a megoldást látták jobbnak a fejlesztők, és a tapasztaltak alapján helyesen cselekedtek. Igaz rendkívül hiányzik az a fránya második analóg kar, de megszokható, méghozzá rövid időn belül. A másik szembetűnő változás a főszereplőt éri. Eddig a keménykezű, jól megfontolt szakaszvezető, Nathan Hale állt rendelkezésünkre a Chimerák irtásában, a Retribution azonban egy új főszereplőt vonultat fel, méghozzá a nagyképű, mindenkivel lekezelő módon bánó James Graysont. James lelkesen harcol, tonnaszámra öli az idegen faj söpredékeit, mindaddig a pillanatig, míg testvérét megfertőződve találja egy szobában, tudva, hogy az élete számára itt véget itt. Ekkor valami összetörik, megváltozik benne és egy új ember lép ki a börtön sötét bugyrából. Célját a bosszú édes íze fűti, elsöpörni a Chimera összes létesítményét, amit csak lehet.

Akárcsak az első részben, itt is Európa országaiban fogunk összetűzésbe kerülni az idegenekkel. Megjárjuk Hollandiát, kiruccanunk a németországi Gerolsteinbe, de még Párizsba is ellátogatunk, és még lehetne sorolni. Szintén az első részből került átemelésre a történetvezetés is. A játék folyamán ugyanis nem átvezető jelenetekkel prezentált story vonal alakul ki, hanem a 2006-os epizódban megismert illusztrációkkal való bemutatás, szürkés képekkel, és a jellegzetes női narrátorral fűszerezve. A játék során megismerjük James személyiségét, a barátaival való bánásmódot, összetartást és persze a háború legkegyetlenebb részeit. A történet a pályák során fellelhető Intel dokumentumok által kerekítődik ki, ezek ugyanis olyan információkkal bírnak, melyeket a titkos dokumentációk elolvasása nélkül nem ismerünk meg a végigjátszás során. Ami amúgy nem mondható rövidnek, ugyanis kell egy jó 8-10 óra a játék végigviteléhez, így tartalmilag is az egyik legjobb címmel állunk szemben a Sony Handheldjén. Most pedig következzenek a Resistance játékok egyik kiemelkedő részei, vagyis a csúzlik.


Fegyverek terén a játék nem szűkölködik, az első két részben megismert valamennyi jószág visszaköszön, igaz némi átalakításokkal. Ilyen átfabrikálás érte a Bullseye-t vagy éppen az Augert - már csak egy pajzsot lehet vele kilőni -. Ha már fegyverek, akkor jöjjön, amire lőni kell. A Chimera majdhogynem összes söpredéke tiszteletét teszi, de természetesen megjelentek új lények is, mint például a két alakban is jelenlévő Boiler - Az emberméretű monsztának a fejére célozva lehet könnyen és hamar véget vetni az életének - vagy a hatalmas, az egyik misszió során általunk is irányított Chimera Beacon – stalker féle lépegető, igaz csak két lábbal -. A helyszínek változatosságban nem szenvednek hiányt, az óriási, szinte bejárhatatlan konverziós központok után azonnal szabadabb, nyílt terepre kerül a játékos, ezzel is ellensúlyozva az unalomba fulladás lehetőségét. A zárt terepek sem okoznak mindig klausztrofóbiát, a lépegetős rész zárt kanyon rendszere különösen szórakoztató. Visszatérve a játék egyik kényes pontjához, mindjárt meg tudja az olvasó, hogy nem is olyan vészes irányítani a Retribution-t. Míg a bal analógkarral mozgunk, addig a gombokkal célzunk. Kicsit furán hangzik, de ha nagyon nem éreznénk a célzást,segítségünkre lesz ebben a gép – a képernyő 75%-át beterítő kockával - , így biztos nem lehet gondunk e téren a játékkal. A D-paddel fegyvert váltunk, újra töltjük azt, illetve manuális célzásra válthatunk, így a merészebb játékosoknak sem lehet panasz a nehézségre.

A megjelenés előtti videókban már észrevehető volt a játékban megtalálható fedezékrendszer is, melyről mindenki epekedve várta a fejleményeket. Nos igen, bekerült a végleges játékba is, és jó hír hogy semmi fennakadást nem eredményez a használata, ugyanis teljesen automatikus az egész rendszer. Amikor James úgy érzi, hogy megfelelő távolságra van egy kiemelkedő ládától, vagy akár faltól, a fedezék mögé bebújva összehúzza magát, és így biztonságosan lövöldözhetjük az ellent, ki-kinézelődve. Persze nem ajánlatos huzamosabb ideig megbújni egy-egy fedezékre szolgáló eszköz mögött, ugyanis az idegenek fegyvere pillanatok alatt darabokra szaggatja azt. Másik újdonság az előző két részhez képest, hogy immáron úszni lehet a játékban, teljes szabadsággal. Sőt, lesz olyan helyszín, ahol csak a víz alatti utakon tudunk kijutni, továbbhaladni. Úszás közben Grayson csak néhány fegyvert használhat, így ügyeljünk azok tölténymennyiségére mielőtt csobbanni támadna kedvünk a remekül kidolgozott vízben. A látvány bizony nagyon megnyerő, térjünk is kicsit ki az audiovizuális részre.

Az eddigi két Resistance játék parádésan nézett ki. Az első rész, mint géppel induló játék az egyik legszebb FPS volt a piacon, míg a második rész szintén a legszebb külcsínnel rendelkező játékok között volt a tavalyi évben. A Sony Bend stúdió igyekezett a minőséget megtartani a géphez igazítóan, és örömmel tudatjuk, sikerült nekik. Pazar összkép, kiváló fény-árnyék hatások, belassulás mentes képfrissítés, egyszóval a gép tudásához tökéletesen hozzáigazított látvány. Olyan apróságokra is figyeltek a fejlesztők, mint az úszás utáni vízcseppek a ruházatunkon, vagy éppen a visszaverődő fény a vagány motoros kabátunkon. Hangok terén is kiemelkedően teljesít a játék, a szinkronhangok most is parádésak, akárcsak a játékban megtalálható zajok, dörrenések, csatározások hangjai. A zenei aláfestés most is száz százalékosan passzol a játék körülményeihez igazodóan, heves tűzharcok közepette felgyorsuló akciózene megy, míg a nyugisabb, ellenségmentes környezetben inkább lassabb muzsika szól. Fülhallgatóval pedig talán az egyik legjobban szóló PSP-s játékhoz lesz szerencsénk.


 
Playstation 3-on már egy ideje elérhető a trófearendszer, PSP-n azonban még nem használható e funkció. Helyette azonban vannak skillek, amik tulajdonképpen a trófeákat helyettesítő pontok. Megszerzésük is szinte egyazon módon történik. Lőj agyon 20 boilert, nyírj ki xy mennyiségű Chimerát egy lépegetővel és a többi. A vadászok tehát itt is kiélhetik gyűjtögető mániájukat. A másik fellelhető extra a játékban a videóval már nálunk is bemutatott PSP infection. Ez úgy működik, hogy a PSP-PS3 páros összekötése után a Resistance második részében a Connect PSP menüre kattintva megfertőzzük a kézikonzolunkat. Ekkor a Rettribution-ben főszereplőnk is „fertőzött lesz”, vagyis szemei izzanak, ruhája pedig Nathan Hale-éhez hasonlóan SRPA-s szentinel felszerelés. Életcsíkunkat nem kell töltögetni az üvegcsékkel, ugyanis magától újratöltődik fertőzésünk miatt, sőt James most már olyan helyekre is képes eljutni, ahová eddig nem tudott, így extra intelekhez hozzájutva újabb információk birtokába kerülhetünk. Az új ruha mellé új fegyver is társul, ezek felfedezését azonban már rátok hagyom. A nagygéppel való összekötés még egy plusszal jár, ugyanis ha nagyon nem menne az irányítás, akkor tessék csak rákötni a PSP-t a nagy tesóra, és máris mehet akár Dual Shock 3-al a játék.

Természetesen online móka is megtalálható a játékban, több játékmód berkein belül. Én leginkább az egyszemélyes kampányban megismert pályákkal találkoztam, az Ad Hoc mód, illetve internetes funkcióval egyaránt működő multiplayerben. A történet végigvitele után biztosan le fog kötni egy kis ideig. Összességében a Resistance Retribution méltó része a sorozatnak, hűen követi az univerzum sajátosságait, mindazt ráadásul megfejelve kisebb nagyobb átalakításokkal. Minden PSP-tulajnak ajánlott a beszerzése, vagy legalább a kipróbálható verzió letöltése, mert nem mindennap kerül a kezünkbe ehhez fogható program.

90%
Grafika:
Kezelhetőség:
Szavatosság:
Hang:
Játékélmény:

+ Hozzászólások


Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

2010.08.03. 11:57:28
nem jo

2009.06.15. 08:07:44
Szerintem ez a teszt kicsit kihagyta a játékosok véleményét. Akármerre jártam, mindenhonnan azt a visszajelzést kaptam hogy unalmasan hosszú a történet, csak a legrátermetebbek vitték végig, így én se!

A multiplayer pedig taktikátlan gyilkolás onnantól kezdve, hogy be tudtok jutni az ellenség kezdő pontjára. Szerintem maradjatok a demónál, azt még szivesen játszottam végig!
‹‹ elöző 1 következő ››

+ Keresés az oldalon

+ Cikkek, játéktesztek

SZERKESZTHETŐ!
SZERKESZTHETŐ!
Szerkeszd Te is a JátékVerzumot!
Csatlakozz a JátékVerzum szerkesztőségéhez! Itt a lehetőség, hogy belépj a csapatba, hisz most keresünk három alkalmas hírszerkesztőt!
Duke Nukem Forever – Örökkön örökké!
Duke Nukemet talán mindenki ismeri. Én elsőként playstation egyen találkoztam vele abban a TPS formában megjelent játékban ami a Time to Kill alcímre hallgat.
Transformers: Revenge of the Fallen (PSP)
Valószínűleg mindenki tudja, hogy mire gondolok, amikor azt mondom, hogy Transformers.
Prototype
Az első, azaz valaminek a prototípusa. Mégis mintha ilyen játék már lett volna, igaz nem ezzel a címmel és nem ezzel a főszereplővel, de nagyon ismerős élmény önt el ha a ránézek.

+ Itt járt felhasználók

Hírek   |   Játéktesztek   |   Fórum   |   Felhasználók
Copyright © 2009 FIBIT Global Marketing Kft. Minden jog fenntartva