Felhasználónév: Jelszó:
Online:
0 tag
Vendégek:
3 olvasó

+ Fórum

Utolsó: 2011.02.27 15:18:17
Utolsó: 2010.04.05 14:51:10
Utolsó: 2010.02.19 15:43:07
Utolsó: 2010.02.19 15:41:56
Utolsó: 2010.01.29 17:04:11

+ Friss hozzászólások

Utolsó: 2014.02.24 09:50:02
Utolsó: 2014.02.24 09:48:07
Utolsó: 2014.02.24 09:45:32
Utolsó: 2011.01.22 19:29:51
Utolsó: 2010.08.03 11:57:28
Utolsó: 2010.08.03 11:55:54
Utolsó: 2010.05.13 00:14:56
Utolsó: 2010.04.21 20:40:06
Utolsó: 2010.04.15 20:38:38
Utolsó: 2010.04.12 19:06:04
Utolsó: 2009.11.17 18:05:25
Utolsó: 2009.10.29 21:05:42
Utolsó: 2009.10.14 19:42:07
Utolsó: 2009.10.14 00:52:01
Utolsó: 2009.09.25 23:08:15
Utolsó: 2009.09.07 20:48:27
Utolsó: 2009.09.03 07:36:48
Utolsó: 2009.08.27 04:57:04
Utolsó: 2009.08.26 02:11:01
Utolsó: 2009.08.25 00:46:05

+ Indiana Jones and the staff of kings PSP teszt



Reggel 8 óra van, a gyerekek már rég fent vannak, éppen reggelizünk. Halk motorzúgásraleszek figyelmes. Ricsi a postás az, meghozta végre. Kinyargalok hát, ott hagyva csapot-papot, hogy végre kezembe fogjam a türelmesen várt új Indiana Jones játékomat.
Kibontom a csomagom, de a gyerekekre való tekintettel, majd csak este rakom be a PSP-be. Izgalmas várakozással telik a nap, majd leszáll az éj, lányom, és fiam már alszanak, párom tévét néz. Eljött az idő, a kis UMD-t elegánsan becsúsztatom a kézi konzolba. Indul a kaland.

Sokan vártuk már, a Lego Indi után, hogy valami „igazi” is kijöjjön a PSP- re. Nos, most itt van. Bekapcsolom a gépet, a játék ikonja a menüben pofás, egy régi repülőgép, ami a filmekre emlékeztet. Igaz, ez a játék nem a filmeket dolgozza fel, egy teljesen új történetet kapott, Mózes botját kell megtalálnunk. A menüje egyszerű, de nem csúnya. Minden egyértelmű, és könnyen kezelhető benne. Mondhatni a szokásos, hangok beállítása, nehézségi fokozat a játékban, új játék kezdése, elmentett állás betöltése, extrák. Itt nem is időzőm sokat, kezdődjék a játék.



1922-ben járunk, éppen Marcus Brody barátunk bénázik egy keveset, valami elhagyatott, régi oltárnál. Természetesen a nagy kapkodásában elindítja a templom védelmi mechanizmusát, és megint nekünk kell helyrehozni az okozott galibát. Nem izzadunk meg túlságosan benne, csak gördülő köveket ( Rolling Stones) kell kerülgetnünk, és közben megtalálni 3 kapcsolót, melyekkel leállíthatjuk a kőáradatot. Keresgélés közben, ráakadhatunk úgynevezett relikviákra, ezekről később. Egyébként a háromszög gomb lenyomásával vehetünk fel tárgyakat, a körrel gurulunk egyet előre, a többi akció gombnak felel meg. Miután megoldottuk a feladatot, kisebb intro látható, amely átvezet minket 15 évvel későbbre, és egyenesen Kínába.




   Itt aztán használni fogjuk az összes gombot, azt garantálom. Ennek a pályának az elejét felfoghatjuk amolyan tutorialnak is, hiszen minden funkciót elég szájbarágósan megmutogat nekünk. Elég ötletes a pisztoly, és az ostor használata, ezek külön gombra vannak kiosztva, kezelésük elég egyszerű. Bár a játékmenet főleg a bunyóra van kihegyezve, ha kedvünk tartja egyszerűen csak lelőjük az ellenséget. Ostorunkkal kiránthatjuk alóluk a lábukat, így igazán nagyot esnek. Néha, a tereptárgyakon megjelenik egy pisztoly, vagy ostor ikon Ilyenkor ha megnyomjuk a megfelelő fegyver gombját, akkor vagy ostorával lerántja az állványt, vagy pisztollyal lövi le az ellenség feje felett lógó daru rakományát, és még sok -féle variáció létezik. Az ostort nagyobb mélységek átlendülésére is használhatjuk. Szinte minden tereptárgy használható, tányérokat dobálhatunk, törött üveggel harcolhatunk, vagy székkel püfölhetjük a ránk támadókat. Ha megcsináltuk az elég rövidke első pályát, nézzük újra a menüt és, hogy mire is valók a relikviák.


   A töltőkép, talán nem véletlenül, a lego változatot idézi, ugyan is a loading felirat előtt ott pörög lego Indiana Jones kalapja. A menüben választhatunk, hogy folytatjuk a játékot, visszatérünk a főmenübe, vagy fejlesztjük kedvenc régész professzorunk képességeit. Amennyiben a fejlesztést választjuk, egy görgetős rendszer fogad minket. Javíthatunk Indi ostor használati, bunyózási, és egyéb képességein, ha van elegendő relikviánk. Minden upgrade bizonyos számú relikviába kerül, tehát érdemes őket gyűjteni, és minden eldugott zugba benézni a játék folyamán. Ha itt végeztünk térjünk nyugodtan vissza a játékba.



   Még mindig Kína, azt tudtam, hogy sok a kínai, na de, hogy sosem fogynak el, azt nem gondoltam volna. Pedig sajnos ez a helyzet, lepüfölsz vagy húszat, mennél meghúzni az aktuális kart, de megszakad a folyamat, mert valaki nyakon ver. Ni, ni! Csak nem egy kínai?
De bizony az, és csak jönnek, jönnek, és jönnek...
Valóban sosem fogynak el.

  A játék maga eléggé ötletes, sok az eszköz használat, egy ellenfelet többféleképpen is semlegesíthetünk. A hangulat is olyan „Indisre” sikeredett. Zene, és hangok tekintetében teljesen a film anyagát használja, a grafika is úgy ahogy helyén van. Tudom úgy tűnik, hogy eddig dicsértem a játékot, na de most jön a fekete leves.

  Bizony, bizony, a várva várt játék elég nagy csalódást okozott. Kezdem a már említett elfogyhatatlan ellenfelekkel. Valóban idegesítő, hogy mikor éppen tekernél egy kereket, akkor megütnek, és a művelet abba marad. A kamera szabadon mozgatható, kivéve amikor kellene. Ugyan is ha egy keskeny pallón mész keresztül, ami felett gerendák lengenek, még véletlenül sem tudod úgy beállítani a kamerát, hogy lásd éppen merre leng a gerenda. Ráadásul még egyensúlyoznod is kell magad az L és R gombok segítségével. A játékmenet gördülékenységét az csapja agyon, hogy minden ötödik percben idióta, felesleges bejátszások szakítják meg az élményt. Nem viccelek, tényleg. Ha történik valami menet közben, például leomlik egy plafon, akkor egyből átvált kisfilmre és úgy mutatja.

   Szerettem volna egy nagy, átfogó cikket írni erről a játékról, de az igazság az, hogy nem tudtam vele többet játszani. Ezek az apró nüanszok lerombolták minden lelkesedésemet, és a korábbi pozitív hozzáállásomból szinte semmi sem maradt. Pedig a kalandok jók, ötletek is vannak, sőt még Indiana is hasonlít Harrison Fordra. De még is, ezekkel az apró hibákkal sikerült elérniük, hogy élvezhetetlenné tegyenek egy várt produktumot. Azért nem akarom teljesen lehúzni a játékot, és senki kedvét sem szeretném elvenni tőle. Ha túl tudja magát tenni az ember ezeken a gondokon, akkor bizonyára élvezetes a cucc. Én nem tudtam túltenni magam, sajnos így nem is élveztem úgy, ahogy vártam.

   Azért egy próbát talán megér. Ajánlom mindazoknak akik Indiana Jones fanok, ajánlom a türelmeseknek. Viszont attól óva intek mindenkit, hogy kemény tízen ezreket adjanak ki a játékért.
Sajnos én nem is tudtam végig vinni, egyszerűen elment a kedvem tőle, így ezt a cikket vegyétek csak egy amolyan előnézetnek. Ha még is megpróbáljátok, azért jó szórakozást hozzá, és türelmet, sok sok türelmet.

56%
Grafika:
Kezelhetőség:
Szavatosság:
Hang:
Játékélmény:

+ Hozzászólások


Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

+ Keresés az oldalon

+ Cikkek, játéktesztek

SZERKESZTHETŐ!
SZERKESZTHETŐ!
Szerkeszd Te is a JátékVerzumot!
Csatlakozz a JátékVerzum szerkesztőségéhez! Itt a lehetőség, hogy belépj a csapatba, hisz most keresünk három alkalmas hírszerkesztőt!
Duke Nukem Forever – Örökkön örökké!
Duke Nukemet talán mindenki ismeri. Én elsőként playstation egyen találkoztam vele abban a TPS formában megjelent játékban ami a Time to Kill alcímre hallgat.
Transformers: Revenge of the Fallen (PSP)
Valószínűleg mindenki tudja, hogy mire gondolok, amikor azt mondom, hogy Transformers.
Prototype
Az első, azaz valaminek a prototípusa. Mégis mintha ilyen játék már lett volna, igaz nem ezzel a címmel és nem ezzel a főszereplővel, de nagyon ismerős élmény önt el ha a ránézek.

+ Itt járt felhasználók

Hírek   |   Játéktesztek   |   Fórum   |   Felhasználók
Copyright © 2009 FIBIT Global Marketing Kft. Minden jog fenntartva