Felhasználónév: Jelszó:
Online:
0 tag
Vendégek:
1 olvasó

+ Fórum

Utolsó: 2011.02.27 15:18:17
Utolsó: 2010.04.05 14:51:10
Utolsó: 2010.02.19 15:43:07
Utolsó: 2010.02.19 15:41:56
Utolsó: 2010.01.29 17:04:11

+ Friss hozzászólások

Utolsó: 2014.02.24 09:50:02
Utolsó: 2014.02.24 09:48:07
Utolsó: 2014.02.24 09:45:32
Utolsó: 2011.01.22 19:29:51
Utolsó: 2010.08.03 11:57:28
Utolsó: 2010.08.03 11:55:54
Utolsó: 2010.05.13 00:14:56
Utolsó: 2010.04.21 20:40:06
Utolsó: 2010.04.15 20:38:38
Utolsó: 2010.04.12 19:06:04
Utolsó: 2009.11.17 18:05:25
Utolsó: 2009.10.29 21:05:42
Utolsó: 2009.10.14 19:42:07
Utolsó: 2009.10.14 00:52:01
Utolsó: 2009.09.25 23:08:15
Utolsó: 2009.09.07 20:48:27
Utolsó: 2009.09.03 07:36:48
Utolsó: 2009.08.27 04:57:04
Utolsó: 2009.08.26 02:11:01
Utolsó: 2009.08.25 00:46:05

+ Transformers: Revenge of the Fallen (PSP)



Valószínűleg mindenki tudja, hogy mire gondolok, amikor azt mondom, hogy Transformers.

Egy autó, kamion vagy éppen repülő, ami száguldozik az úton és egy szempillantás alatt átváltozik egy kétlábon járó „gyilkolásra váró” kész robottá. Elérkezett tehát az idő, hogy újra harcba szálljunk kedvenc robotunk segítségével!


A Sony a PlayStation Postable (PSP) célközönségének többségében a 12-24 éves korosztályt tűzi ki célul. Sajnos a PSP tulajdonosok többsége még nem élt akkor, amikor a Transformers megszületett, de ez nem azt jelenti, hogy nem is hallottak róla hisz mondhatni, hogy minden fiú esetleg lány kisgyerek korában játszott Transformers játékbábúval.

Egészen pontosan a robotok közötti harc 20évvel ezelőtt indult el rajzfilm formájában és most már ott tartanak a készítők, hogy nem csak egy darab mozifilmmel illetve kész játékkal büszkélkedhetnek, hanem Transformers: Revenge of the Fallen játékkal is szinte az összes platformon. A Transformers sorozatnak már régebben volt egy játéka Transformers The Game névvel. Ez a játék akkoriban az Xbox classic konzol kivételével az összes platformra megjelent . A kritikusok szerint a játék első változata nem igazán sikerült valami fényesre és állításuk szerint most nagyon sok hibát kijavítottak ebben a teljesen új és felújított játék epizódban. Viszont sajnos a PSP fizikai tulajdonságai és az UMD kicsi mérete annyira megkötötte a készítők kezét, hogy az újításokat mondhatni nem igazán tudták  beleépíteni a játékba eme platformon, viszont PC-n és az összes többi konzolon szerencsére ez a hiba nem történt meg. A többi változatot nem próbáltam, de a PSP-s Transformersen tényleg lehetne még javítani, ámbár nem annyira rossz játék, mivel én rendesen élveztem a játékmenetet már a végére.

Most tekintsük meg a játékot és próbáljuk a véleményt együtt megalkotni róla.

Mint a játékok többségénél itt is egy videóval és a készítők logójával (Activison, Savage, Hasbro, Viacom Company, Dreamworks Pictures) találkozhatunk elsőnek.

Az első videó a játék elején nagyon ígéretesnek és nagyszerűnek tűnik. Első ránézésre igazán nagyszerű játékot sugall nekünk, mind grafikailag mind élvezhetőség szempontjából. Az egész videóban talán nem is a vizuális (képi) megjelenések a nagyszerűek, hanem a kommentátor hangja, aki mesél a videó alatt végig. A mély és misztikus hanglejtése szinte készteti az embert, hogy próbálja ki a játékot és a lehető leghosszabb ideig játsszon azzal.

A videó után, amely rendesen felkeltette a játékos figyelmét és a kíváncsiskodását, egy „START” gomb kell lenyomnunk a menübe való belépéshez, ahol kezdésnek az új profilunkat tudjuk létrehozni vagy már meglévő mentéseinket tudjuk betölteni. Hát a főmenü (WAR ROOM) nem valami nagy durranás. Egészen egyszerű és nem túl csicsás. A háttérben robotokat láthatunk, amelyek egy hologramos földgömb körül állnak. A környezet, vagyis inkább a helyiség, ahol ezek a robotok találhatóak, annyira színes és villogós, hogy szinte nem kivehetőek a formai különbségek a szereplők és a helyszín között. Az összhangot nagyon nagymértékben javítja a zene, mely a menüben tartózkodás alatt szól. Talán ez az egy dolog, ami tudja folytatni a videóban látható fantasztikus képi és hang effekteket.
 

Most pedig tekintsük hát meg, hogy milyen lehetőségeket kapunk a „WAR ROOM”-ban.

A játék során választhatunk, hogy melyik oldalon szeretnénk harcolni  robotunk segítségével. Lehetünk az Autobots illetve a Deceptions oldalon is. A játék elején a választhatóságra sajnos nincs mód, mivel a Deceptions oldalon állunk, de majd a későbbiekben előjön a választható opció is. Mindkettő opciónak külön %-os story módja van, melyek különböznek egymástól, de az egyik teljesítéséhez szükség van arra, hogy a másikat is megcsináljuk ezzel is talán összhangba hozva a kettő oldalt.

A teljes játék igazából öt darab helyszínen játszódik: Shanghai, US West Coast, North Atlantic, US East Coast, Egypt. Ezen az öt helyszínen a kettő csapat külön-külön pályákon illetve küldetésekben mozog, szóval hiába vagyunk ugyanabban a city-ben a kettő oldal teljesen más oldaláról mutatja be az adott helyszínt.

Miután kinézelődtük magunkat a menüben, tekintsük meg a felkínált lehetőséget. Több mission közül tudunk a játékban választani, de mivel most kezdtük a játékot csak a mission 01 érhető el számunkra, mivel a többi zárolva van.

Tekintsük meg az első mission-t. Itt még sajnos nincs lehetőségünk karakter választásra hisz a game automatikusan kioszt nekünk egy játékost. Minden karakternek 3 fő tulajdonsága van, melyet grafikus módszerrel (csíkokkal) elemzenek nekünk a készítők és nem pedig %-os módszerrel. Ez a három karakteri fő tulajdonság a következő: endurance-állóképesség, agility-gyorsaság, firepower-tűzerő.
Kezdő karakterünk első és harmadik tulajdonságból közepes, míg a második tulajdonságból maximális teljesítményt tud nekünk nyújtani a játék során. Miután meg van a karakterünk egy újabb kis videóval, majd dialóggal folytatódik a game. Ez a videó ismételten próbálja nekünk azt sugallni, hogy egy gyönyörű 3dimenzós játékhoz lesz majd szerencsénk., de közben csak azt meséli el, hogy hova kell mennünk és milyen küldetésünk lesz. Ha a videó véget ért és elolvastuk a dialógust vágjunk bele hisz erre vártunk már rég óta. Kezdődjön a várva várt játék a robotokkal a robot ellen.
 

Egy robot barát oldalán autó formájában indul el a menetelés, majd hirtelen talpra ugrunk és ollé. Itt döbbentem le elsőnek. Ez mi? Kérdeztem magamtól… Ugye csak valami vicc?! Hát sajnos nem volt vicces a dolog és kérdésemre a választ már meg is kaptam pár másodperc után. „Ez mi?” Hát ez a várva várt játék.

Első ránézésre nem szeretek soha semmilyen következtetést levonni semmilyen játékról sem hisz találkozhattunk már olyan példánnyal is a történelem során, ami csúnyácskának indult és a végére valahogy szebb lett. Lehet, hogy a játékélmény hitette el vélünk, de mégis megtörtént.

Azt kell, hogy mondjam ez a játék nem fog felemelkedni grafikailag és tervezés ügyileg egy God of War vagy Resistance: Retribution szintjére. Első pár lépést szinte csukott szemmel és nagyon lassan tettem meg várva a csodát, hogy javulni fog a grafika és csak rosszabb lett. Rá kellett jönnöm arra, hogy az utcák, autók és a házak semmilyen részletességgel nincsenek ellátva, mivel nagyon snassz és egyhangú minden. De nem baj hisz lehetséges, hogy a játék élvezhetőségét nem ez fogja befolyásolni, talán változni fog a játék során néhány dolog.
 

Miután eleget csodálkoztunk, induljunk el és nézzük hát meg mennyire lesz élvezhető a játék ilyen érdekes grafika mellett. Mint ahogy már korábban is említettem mennünk kell egyenesen és az ellenségre tüzelnünk kell. Fent említettem, hogy a két oldal egyformán külön-külön mutatja be a városokat, más-más szemszögből. Szóval teljesen más oldaláról? Talán ezzel a mondattal kissé túlzunk hisz minden pálya egyforma. Van egy utca ahonnan se ki, se be, csak megyünk előre és az előttünk felbukkanó robotokat megöljük.

Milyen módon és technikával tudunk gyilkolni?

Rátapadunk a lövés billentyűre és jobbra, balra mozgunk. Nem igényel semmilyen nagy tapasztalatot se tudást ez a művelet. Ha azon az oldalon vagyunk, amelyek nem igazán szeretik az embernek a szagát akkor az embereket is ölnünk kell, legyenek azok tankkal vagy autóval. Nem mondhatnám túl izgalmasnak a játékot, mivel csak menni kell előre a már meghatározott útvonalon és célozni. Számomra nem a grafikai megjelenésnél, hanem csak itt vesztette el az élvezhetőségét a játék. Úgy éreztem magam, mintha valami szimulátorokkal foglalkozó játékteremben lennék és egy autós játékkal játszok, ahol csak jobbra és balra kell kanyarodni, minden mást figyelmen kívül hagyva. Egy igazán jó játék abban az esetben jó, ha az előre haladáshoz gondolkodni kell és az ilyen élvezhetőséget nem befolyásolja a játék típusa.

Azok a személyek, akik már az első pályán fel szeretnék adni a küzdelmet ne tegyék. Igaz, hogy lassan indul el a játék és nem valami izgalmas, de ne tegyék.

A későbbiekben és a további mission-ok alatt a játék kinézete és stílusa nem nagyon, sőt szinte nem is változik, de egy érdekes dolog történni fog. Lesz olyan küldetés, ahol ezt az unalmassá vált felülnézetes megoldást felváltja egy hátulnézetes autóban ülős megmérettetés. Én azt gondolom, hogy ha már Transformers akkor igenis legyen olyan lehetőség is, ahol autóval lehetünk és olyan is, ahol két lábon tüzelve harcolhatunk az ellenségeink ellen. A készítők is így gondolták valószínűleg, mert megcsinálták az autós részét is a játéknak, de egy nagyon nagy dolgot elfelejtettek. Elfelejtették azt, hogy ennek a story-nak illetve stílusnak a robotok szabadsága és a választhatósága a nagyon fontos. Biztosra lehet azt venni, hogy ha a játék során lehetőségünk lenne átalakulni magunktól ezzel is különböző combo-kat bevezetve, már akkor hatalmasat ugrana a játékélmény. Az ilyen autós küldetések nagyon elvétve találhatók a játékban, szinte csak megmutatták nekünk a tervezők, hogy ilyet is tudnak, de nem akarták túlzásba vinni. Talán igazuk van, hogy nem autós játékot akartak készíteni, de akkor is. Ennek kötelező helye van ebben a game-ben.
 

A játék további küldetéseiben szó szerint nem fog bekövetkezni változás. Minden ugyanúgy meg fog maradni legyen az utcák kinézete, autók formái stb. Engem egy nagyon nagy dolog zavart a játékban, de az nagyon. Ki látott már olyat, hogy valami átmegy egy fán és a fa felrobban?! Az egy dolog, hogy snasszosra vették a játékot, de ennyire? Ennyit kellett volna átírni a programozás során és már teljesen más hangulatot kaptunk volna.
 

Összességében sok rossz dolgot mondtunk el a játékról, talán nem is túl izgalmas, de nem is olyan rossz. Ha képesek vagyunk elszakadni a játék hibáitól, ami persze minden game esetében található akkor tudunk pár kellemes órát foglalkozni eme csodálatos játékkal kedvenc kézi konzolunkon a Sony PlayStation Portable-n (PSP).

54%
Grafika:
Kezelhetőség:
Szavatosság:
Hang:
Játékélmény:

+ Hozzászólások


Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

2009.11.17. 18:05:25
Lelehet innen húzni?Én rajongó vagyok!:D

2009.07.07. 10:13:23
Szerintem azér nem ennyire rossz ez a játék. én elvoltam vele nagyon is pedig én nem vagyok nagy transformers rajongó
‹‹ elöző 1 következő ››

+ Keresés az oldalon

+ Cikkek, játéktesztek

SZERKESZTHETŐ!
SZERKESZTHETŐ!
Szerkeszd Te is a JátékVerzumot!
Csatlakozz a JátékVerzum szerkesztőségéhez! Itt a lehetőség, hogy belépj a csapatba, hisz most keresünk három alkalmas hírszerkesztőt!
Duke Nukem Forever – Örökkön örökké!
Duke Nukemet talán mindenki ismeri. Én elsőként playstation egyen találkoztam vele abban a TPS formában megjelent játékban ami a Time to Kill alcímre hallgat.
Transformers: Revenge of the Fallen (PSP)
Valószínűleg mindenki tudja, hogy mire gondolok, amikor azt mondom, hogy Transformers.
Prototype
Az első, azaz valaminek a prototípusa. Mégis mintha ilyen játék már lett volna, igaz nem ezzel a címmel és nem ezzel a főszereplővel, de nagyon ismerős élmény önt el ha a ránézek.

+ Itt járt felhasználók

Hírek   |   Játéktesztek   |   Fórum   |   Felhasználók
Copyright © 2009 FIBIT Global Marketing Kft. Minden jog fenntartva