Felhasználónév: Jelszó:
Online:
0 tag
Vendégek:
1 olvasó

+ Fórum

Utolsó: 2011.02.27 15:18:17
Utolsó: 2010.04.05 14:51:10
Utolsó: 2010.02.19 15:43:07
Utolsó: 2010.02.19 15:41:56
Utolsó: 2010.01.29 17:04:11

+ Friss hozzászólások

Utolsó: 2014.02.24 09:50:02
Utolsó: 2014.02.24 09:48:07
Utolsó: 2014.02.24 09:45:32
Utolsó: 2011.01.22 19:29:51
Utolsó: 2010.08.03 11:57:28
Utolsó: 2010.08.03 11:55:54
Utolsó: 2010.05.13 00:14:56
Utolsó: 2010.04.21 20:40:06
Utolsó: 2010.04.15 20:38:38
Utolsó: 2010.04.12 19:06:04
Utolsó: 2009.11.17 18:05:25
Utolsó: 2009.10.29 21:05:42
Utolsó: 2009.10.14 19:42:07
Utolsó: 2009.10.14 00:52:01
Utolsó: 2009.09.25 23:08:15
Utolsó: 2009.09.07 20:48:27
Utolsó: 2009.09.03 07:36:48
Utolsó: 2009.08.27 04:57:04
Utolsó: 2009.08.26 02:11:01
Utolsó: 2009.08.25 00:46:05

+ Duke Nukem Forever – Örökkön örökké!



Duke Nukemet talán mindenki ismeri. Én elsőként playstation egyen találkoztam vele abban a TPS formában megjelent játékban ami a Time to Kill alcímre hallgat.
 Kellemes órákat szerzett s ezután nagyobb figyelmet szenteltem neki. A Manhattan Project egy kifejezetten élvezetes platform megvalósítás volt. De most koncentráljunk az FPS-s szériában a talán meg sem jelenő Forever alcíműre.

 Nem kis port kavart a pár hónapja a vita mely a 3D Realms és a Take Two valamint a Epic Games által egymásra áthelyezett felelősség miatt alakult ki. Erre fogták leállították az egészet és kijelentették, hogy nem jelenik meg, a kifejlesztett motorról is azt állították, hogy inkább más játékokhoz fogják majd felhasználni.
Aztán mi történt? Hirtelen megint beindultak a hírek és a pletykák is ezzel, hogy a játék készül, de még igen távol van a megjelenés de egy két kép már itt van belőle.

Most akkor mi is van? Az egyszeri játékos csak néz, s már a képekre csorgathatja előre a nyálát, hogy milyen jó kis virtuális hent részese lehet, amikor egyszer csak fogják és visszamondják az egészet. Mire jó ez a folyamatos mézesmadzag elhúzás? Jó lenne konkrét döntés és bizonyíték arra, hogy lesz mégis avagy sem.

 Érdekes, hogy a fejlesztés mennyire másképp is látja ezt a kérdést. Miller a 3D Realms-től a Facebookra való bejelentkezése után olyasmit írt amiben az évekig tartó elhúzódó megjelenést „apró törésnek” titulálta. Határozottan állította Duke visszatérését .
Most hozzak fel példákat? Talán mindenki ismeri Hidejo Kojimát! Mesterműve a Metal Gear Sorozat. Róla elég azt tudni, hogy bár kategóriában teljesen mást hozott létre mégis stílusteremtővé vált. Három playstation generáción át folyamatosan minőséget tartott és a fejlődés mindig megfigyelhető volt.
De nem is kell ilyen messzire menni, elég kisebb művekre gondolni, sokuknál ott is igaz ez.
Scott lehet, hogy valóban hiszi a megjelenés valódiságát, de az is lehet, hogy ez a stratégiájuk része. Vajon hány játékos bizalmát nem játszották el a sorra megjelenő bíztató és azt cáfoló hírek? Vajon hányan mondtunk le végleg és kezdtünk egyre inkább nem lázba jönni a folytatásról szóló hírektől?

 Tíz év nem rövid idő pláne egy játékra kérem szépen? Kojimának megközelítőleg 20 év kellett az MGS mind a 4 részéhez.
A Duke Nukem Forevert először 1997-ben jelentették be! Mondani sem kell, hogy várakozási rekordokat állított fel, na meg aztán az engine lecserélésében és a megjelenés csúszásában is.

 Nem kis történelme van az már biztos, mindig volt valami kifogás a halasztást illetőleg. A valós fejlesztés már állítólag 1996 júniusában megkezdődött. Ekkor még félig 2D-s és félig 3D-s verziót akartak létrehozni side-scrolling akciójátéknak készült. Na ekkor ütött be az első krekk, ugyanis Keith Scholer az akkor vezető designer inkább a Duke Nukem 3D Plutonimum Pack elkészítésére csoportosítatta át a munkaerőt.
Ezek után 1997 januárjában új folytatásba kezd egy Duke Nukem FPS-s keretében a 3D Realms amit a Duke Nukem 3D folytatásaként terveztek, egyszerűen csak Duke Nukem 4 volt a fejlesztés fedőneve.
S mivel nem sok erőt vett el a fejlesztőcsapattól így az fogta magát és a 97-es év márciusában egy része elkezdte fejleszteni a Daikatana címre hallgató FPS-t.

 Ezek után jelentették be hivatalosan a Duke Nukem Forevert 1997. április 27.-ei napon. A parlagon hagyott játék új motort kapott mégpedig a Quake II Engine-t. Az ebben az évben megjelenő amerikai PC magazinban megjelenő játékképek nyűgözték le az azokat megszemlélőket, nagymértékű látványos átalakítás történt. (Persze mindez csak képben.)
Új játékinformáció derül ki a 97-es év májusában, miszerint Scott Miles a 3D Realms alapítója és elnöke (érdekesség, Miles betűiből kirakható a smile szó, igaz szegény elég nevetséges) elmondja, hogy a Foreverben az egyik főellenség a régebbi részekből megismert Doctor Proton lesz.
1998 május az első trailer publikus levetítése az E3-on. Végig ingame jelenetek láthatóak a 3.5 perces jelenetben.


 Augusztusban megerősítették a munkálatokat és azt is, hogy 1999-ben meg is fog jelenni. Szeptemberben Scott Miller további ígéretei a reformok az FPS terén és a megjelenést még mindig biztosra datálják. 99 októberében megjelent nagy kedvencem ebben a szériában a kis szürkére (ps one) Duke Nukem: Time to Kill. Egy hátsó nézetes TPS játék kicsit Lara Croft kalandjait idézi, tele humorral. Még most is érdemes újrajátszani vagy az eredeti gépen vagy PSP. Az osztott képernyős multi módjáról már nem is kell beszélni, öcsémmel rengeteg izgalmas délutánt éltünk át vele. (Kedvencem a csőbomba!)

 1999 iskolakezdés, azaz szeptember elsején a nintendo 64 sem maradhatott ki a jóból és ő is megkapta a maga Duke játékát aminek alcíme a Zero Hour. Ezen a napon Broussard bejelenti, hogy az eközben is készülő Foreverben nem lesz szoftveres renderelés, emiatt a program futtatásához minimum 3 Dfx Voodoo 2 szinten lévő videokártya kell majd hozzá.
1999 októberében 22-én Scott Miller elmeséli a 3D Unlimited embereinek, hogy min is dolgozik. Az Unreal Engine továbbfejlesztése minden bizonnyal okot adott neki a büszkeségre, de most már a jelenben a helyében én nem lennék az. Két nappal később Miller már arról beszél, hogy folytatást szeretnének az el sem készült Forevernek. A 3D Realms fórumában kért segítséget az ötletekhez.
Itt álljunk csak meg egy kicsit. Mekkora bátorság kell, hogy egy el sem készült játékhoz már folytatási segítséget kérjünk, hiszen a siker még ki sincs tapasztalva. Szóval komolytalan az egész.

 1999 halottak napja, azaz november 1., újabb screenshotok megjelenése, de ezúttal már az átdolgozott Unreal Engine-el. November 20-án a a sajtó napvilágra hozza, hogy az Unreal Engine miatt késik a Forever megjelenése. A fejlesztéseknél az Unreal Torunament alatt dübörgő Unreal Egine Code 220-at használták, de ez összeférhetetlenségeket mutatott a stabilitásban a Duke játékban, így várni kellett a javított verzióra. De a bejelentés után egy héttel a Gameboy Coloros kiadás megérkezett. Decemberre az Inforgames többségi tulajdonra tett szert a GT Interaktive-nál.
Az új tulajdonos ígéretet tett, hogy a Duke Foreverrel 2000-ben már mindenki játszhat.
2000. március. 10. Egy interjúban megemlíti Broussard a Duke multiplayer módját:
„Biztos vagyok benne, hogy sokan nem a kampány módot fogják végtelen számban újrajátszani, hanem a kedvenc pályáin a multiplayer módban fog aratni.”
Áprilisban megjelent a Daikatana és így a 3D Realms újra a Duke játékra fordíthatta összes erőforrásait.

 Szeptemberben 19-én a megjelenő új Duke játék alcíme mégsem Forever hanem a Land of the Babes alcímre hallgató rész jelent meg, eme feledhető produkció már az elején vegyes fogadtatásban részesült.
Decemberben az Infrogamestől felvásárolja a Forever jogait a Take-Two Interactive. Az immár új kiadó megbízta a Gathering of Developers -t, hogy segítsék a fejlesztési munkát.
Aztán a 2001-es májusi E3-on egy igazi álleejtős videóval arattak hatalmas sikert. Ám augusztustól már nem folytatja munkálatait a Forever fejlesztésében.
Így a Take-Two Interactive veszi át a feladatot és immár a megjelenés határideje 2002 előtt valamikor lehetetlenné vált.

 2002 januárjában kényszerpihenőre ítélte a 3D Realms a játékot az instabil Unreal Engine miatt. Aztán az is kiderült, hogy a programozók a saját fejlesztésű enginet nem tudják átültetni az új motorba így mehet a süllyesztőbe az ötlet. A 3D Realms hibáztatja az Epicet a késésért így tavaszra megnövelve a fejlesztőcsapat létszámát újraéleszti a fejlesztését a Forevernek. Cél egy olyan mozgó verzió elkészítése amivel végre bizonyíthatnak az E3-on.
2002 nyarán május közepén jelent meg a Manhattan Project névre hallgató jobbról balra haladó platformjátékokat idéző, leginkább a Contrára hasonlító játékkiválóság.
Aztán három hónap múlva Gameboy Advancedre a Duke Nukem Advance címmel jött ki újabb produkció.
2003. május 29. Bejelenti Jeffrey Lupin, a Take-Two elnöke, hogy karácsony előtt semmiképp nem tudják megjelentetni. Elszabadul a pokol és a felmérgelt Broussard nyíltan és dúrván reagál a Take-Two elnökének, de ezzel csak azt éri el, hogy mindenhol megírják, a CNN is cikkezett róla.

 A rendszeres késés miatt 2004. január 20.-án a Duke Nukem forever immár második éve kapja meg a Wired.com Vaporware Award-ot és a Lifetime Achievement életműdíjat is.
Szeptemberben egy hírt jelent be Rich Roedel a Take-Two új elnöke miszerint a játékuk alatt most már a Doom 3 motor dübörög, de ezt gyorsan Broussard meg is cáfolta.


 2006-ban nyilatkoztak olyat is, hogy épp hangolják össze a jelenleg meglévő dolgokat, hisz majdnem minden megvan csak az összhang hiányzik. Észre is vettük. Sikerült összeeszkábálni egy tech demót is amiben a kezdetleges pályán volt egy pár jármű és fegyver.
2006 augusztusára sokan elhagyták a 3D Realmsot és így a fejlesztés csupán 18 emberre maradt. 2006. december 27. A Duke Nukem Forever ismét megkapja harmadjára Wired.com Vaporware Award-ot, érthető módon senki nem örül eme citromdíjnak.
2007. január 26. A 3 D Realms Forever ingame screenshotot tett közzé egyúttal új munkatársakat is keresett. A képet hamar lecserélték egy artwork-re, de hát ezzel elkéstek a kép már mindenhol elterjedt.

 Március 20, Scott Miller elmondja, hogy a Forever alatt immár az Unreal Engine egy erősen módosított változata van. Hát én már itt meguntam a dolgot. Unreal ide vagy oda, remélhetőleg a 3.0 akkor is unalmas ez a sok beszéd igazi bizonyíték nélkül.
Május 3. A Duke Nukem High Definition-t érkezik a 3D Realms gondozásában, ezeket az új textúrákat csak be kellett másolni a Duke 3D mappájába és már indulhat is a nagyfelbontású nosztalgiajáték.

 
 Decemberben a 3D Realms bejelenti, hogy hamarosan új tréler jelenik meg a játékról. Már hat év telt el és még mindig semmi ekkora, csupán egy videó amiben Duke gyúrja magát, és bevillan néha egy-két ingame jelenet is, de ez nem biztos, hogy az is.

 Ugyan ki várja már? Én speciel teljesen lemondtam róla és szánalmasnak tartom, hogy egyre másra megjelennek a hol a kiadásra hol az ennek szöges ellentétére utaló információk. Alan Wake is ebben a cipőben jár. Azért ennek a címnek a megjelenésére még számitók, ezzel persze nem azt mondom, hogy nem örülnék Duke Nukem visszatérésének, mert ez nem igaz.
 Ám ez a kálvária már eléggé megcsorbította a hitem és gondolom, hogy nem csak az enyémet.

  

+ Hozzászólások


Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

+ Keresés az oldalon

+ Cikkek, játéktesztek

SZERKESZTHETŐ!
SZERKESZTHETŐ!
Szerkeszd Te is a JátékVerzumot!
Csatlakozz a JátékVerzum szerkesztőségéhez! Itt a lehetőség, hogy belépj a csapatba, hisz most keresünk három alkalmas hírszerkesztőt!
Duke Nukem Forever – Örökkön örökké!
Duke Nukemet talán mindenki ismeri. Én elsőként playstation egyen találkoztam vele abban a TPS formában megjelent játékban ami a Time to Kill alcímre hallgat.
Transformers: Revenge of the Fallen (PSP)
Valószínűleg mindenki tudja, hogy mire gondolok, amikor azt mondom, hogy Transformers.
Prototype
Az első, azaz valaminek a prototípusa. Mégis mintha ilyen játék már lett volna, igaz nem ezzel a címmel és nem ezzel a főszereplővel, de nagyon ismerős élmény önt el ha a ránézek.

+ Itt járt felhasználók

Hírek   |   Játéktesztek   |   Fórum   |   Felhasználók
Copyright © 2009 FIBIT Global Marketing Kft. Minden jog fenntartva